2012. március 3., szombat

Herr Kiss hat angekommen

Kiss ur megerkezett. Akkor röviden az elmult napok esemenyei. Csütörtökön szerencsesen megerkeztem, feltem töle, hogy Buchenloe-ban elfelejtek atszallni, de nem, szoval ahogy igertem, fel5kor leszalltam Mindelheimban. Ha öszinte akarok lenni, az elsö estem finoman szolva is sokkolo volt. Elöször is mar a szallasra menet kiderült a kocsiban, hogy öt önkentes var ram a szallason, es mindenki beszel magyarul...ezt nem hiszem el! Eljövök nemetorszagba, esk iderül, hogy mindenki beszel magyarul, meg a mentorom, Izabella is magyar!
A szallas alaüpvetöen jo, bar tenyleg nagyon kinn vagyunk a varosbol, bicilivel is legalbb 20 perc, mire beerek, de nem tobb, mintha otthonrol az egyetemre tekernek. Kaptam egy biciklit, ezzel tudok közlekedni. Ha eppen rossz az idö, akkor meg az egyik kolleganöm be tud vinni a suliba, mert minden nap erre jön el.
A hazzal szemben egy hatalmas kolostor van, ami egyreszt gyönyörü, masreszt meg most eppen egy drogelvono üzemel benne. Sajnos nem latogathato, mert különben erdekes volna megnezni.
A hazineni kedves, csak eppen 60+-os, ami gyakorlatilag mindenkire igaz, aki nem önkentes. Velükn lakik egy Theobald nevü jezsuita szerzetes. Rola azt kell tudni, hogy nagyon öreg mar, 84 eves, es ö volt az, aki a mäsodik vilaghaboru utan elkezdte Nemetorszagban azt önkentesseg nepszerüsiteset, illetve lelkes hive a nemzetközi csereknek. Egy kicsit olyan ö itt, mintha egy szemelyben volna a DIA nemi katolicizmussal.
A többi önkentes Romaniabol erkezett, negyen egy nevelöotthonbol, egy lany pedig ugy mint en, gyogypedagogus es tapasztalatot szeretne szerezni. A "negyek" finoman szolva is nehezen szocializaltak, nem könnyü velük az elet, de lassan közeledünk. Az elsö este majdnem elsirtam magam, amikor talakoztam velük, tegnap este mar jot beszelgettünk, kderült, nem emberevö szörnyek. Robi, az egyik legproblkemasabb gyerek, tegnap vett egy hangfalszettet, igy mostanaban olyan itt a hangulat, mintha egy diszkoban laknank, de szerencsere ez nem csak engem zavar, a többiek is rendesen fegyelmezik, hogy legyen mar egy kis csend!
Aztan masnap elmentünk a suliba, ahol talakoztam az igazgatoval es megbeszeltük a feladataimat. A suli nagyon jo, csaladias, kicsit es hangulatos. A pedagogiai munkajuk szuper, gyönyörüen felszerelt tantermek, szabad tanulas, projektek...stb. A kollegak nagyon kedvesek. Ami vicces, hogy megkertek, mindenhol es mindenkinek mutatkozzam be mint Herr Kiss, hogy a gyerekek szokjak, en is egy vagyok a tanarok közül, nem tegezödhetünk. Ezt itt nagyon komolyan veszik. Amugy a suli kifejezetten gyerek centrikus. Penteken az utolso orak kötelezöen valszthatoak, minden gyerek maga dönti el, mivel szeretne ilyenkor foglalkozni, a lehetösegek nagy on valtozatosak: foci, tanc, festes, olasz, diakönkormanyzat...stb.
Tegnap mar hospitaltam is ket orat: megneztem egy konyhai foglalkozast, ahol a gyerekek krumplilevest föztek, tanultak a haztartas vezetes alapvetö elemeit, mint takaritas...stb. Az egesz annyira eletszagu. A fiuk kicsit huztak a szajukat, oket a fözes nem erdekli, ennek hangot is adtak, ennek ellenre csinaljak, amit kell. utana egy fociedzest neztem meg, ebben nem volt semmi extra, csak foci. Viszont ez nagyon sokat jelent nekik, föleg a fiuknak. Volt egy srac, aki nagyon probelmasnak latszik, a palyan azonban megvaltozik.
Ami meg fontos, hogy vana varosban uszoda, ami raadasul nagyon olcso, 1,50 euro a belepes nekünk önkenteseknek...nem semmi, azt hiszem, ma delutan meglatogatom.
Tegnap delutan megkaptam a  biciklim, ennek örömere bementem a "varosba". Az elsö allomas a vöröskereszt turija volt, ahol beszereztem 1500 ft-ert(!) egy nadragot es egy vaszoncipöt, mert nem akarom az enyemeket tönkre tenni itt. Mert ez falu, barhogy is nezem. Pölö az egesz varosban most tragya szag van, de kö kemenyen, mert eppen most tragyazzak a környezö földeket. Amikor hazaertem, akkor meg nekem is tragya szagom volt, pedig csak bicikliztem. A varos egyebkent szep, olyan kis tip-top...:)
Na egyelöre ennyi, majd meg jelentkezem.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon kíváncsi vagyok erre a helyre. Kérek vizuális dokumentációt. Amikor meg tudod tölsd fel a képeket. :-) Azon meg nem lepődöm meg hogy több magar is van ott. Tudod jól. Mi mindenhol ott vagyunk. :-)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azert az ennyire nem egyertelmü, hogy egy kicsi bajor varosban magyarok vannak, plane ennyien. Mondjuk nem is veletlen, mint kiderült.

      Törlés